Snadné a lehké řešení pro lodní průmysl

Nakládání desek na kamión

Společnost Alumeco dodává velké množství hliníku do německých loděnic, které používají tento lehký materiál k výstavě vysokorychlostních vojenských člunů. Při této spolupráci je klíčová bezpečnost dodávek.

 

Německé loděnice jsou velký výrobce, kde je čekání, stejně jako u jiné výroby, velmi nákladné. Přesně z tohoto důvodu kladou loděnice velký důraz na bezpečnost dodávek dohodnutého množství a materiálů:

 

'Bezpečnost dodávek je pro našeho zákazníka důležitá a je na nás, abychom zajistili, že vítr,déšť ani nic jiného nezabrání smluveným dodávkám. Jedná se o velkou výrobu, která nesmí zůstat stát. Běžně dostáváme objednávky 14 dní předem s přesnými požadavky, jak má být materiál naložen pro přepravu,' říká manažer projektu společnosti Alumeco, Morten Borup Elkjær.

 

'Materiál se vykládá přísavkami desku po desce v přesně určeném pořadí, aby to vyhovovalo požadavkům zákazníka. Každá jednotlivá deska je označena referenčním číslem, což umožňuje její identifikaci, ať už ji zákazník uskladní kdekoliv. Balení samozřejmě vyžaduje spoustu času, ale je pro zákazníka mimořádně důležité. Stejně tak je důležitá komunikace a interakce mezi zákazníkem a naším logistickým oddělením a skladem.'

 

Rychlé a lehké čluny s velkým motorem

Německé loděnice, které zůstávají v anonymitě, dodávají rychlé hliníkové čluny zákazníkům z oblasti vojenského námořnictva.

 

'Čluny, které zákazník staví zejména pro asijské a arabské země, jsou lehké a mají velký motor. Velká rychlost člunů, které se používají zejména v boji s teroristy a piráty, vyžaduje velký motor,' říká Morten Borup Elkjær a dodává:

 

'Zákazník používá pouze hliník, aby byly čluny lehké, což ve spojení s velkými motory umožňuje člunům velkou rychlost.'

 

Opravdu velké desky

Desky, které objednávají loděnice, jsou opravdu velké.

'Zákazník od nás odebírá obrovské desky v rozměrech 2x8 a 3x10 metrů, což odpovídá nákladu kamionu cca 40 tun. Desky u zákazníka nejprve míří na řezací stůl, na kterém je nadělí na součástky velikosti dánské dvacetikoruny. Poté se stanou součástí lodě, člunu, který je velký asi jako sedmipatrová budouva,' říká Morten Borup Elkjær o partnerské spolupráci, jejíž poslední dodávka je pro tuto chvíli naplánována v roce 2019. Do té doby bude dodáno mnoho tun hliníku, protože hliník je lehké řešení pro čluny, které mají být ve vodě rychlé.

 

 

Podívejte se na naše video:

  • Manipulace s velkými deskami pro zákazníka
  • Nakládání desek EN AW-5754 nebo EN AW-5083