Nordhavnstunnel

12,500 daylight sections made of special aluminium profiles -
12 500 částí pro denní světlo vyrobené ze speciálních hliníkových profilů -

Když společnost AluSteel z ostrova Fyn zvítězila v soutěži na výrobce clon pro denní světlo pro projekt Nordhavnsvej v Kodani, byla společnost Alumeco skvělým partnerem pro konzultace i spolupráci. Řešení, které postupně snižuje přísun světla na obou koncích tunelu, je skládačka z clon pro denní světlo, vyrobená ze zpracovaných a smontovaných hliníkových profilů.

- Se společností Alumeco jsme skvěle spolupracovali po několik let, takže když jsme získali projekt Nordhavn, bylo jasné, že požádáme společnost Alumeco, aby se stala součástí tohoto projektu, říká Mads Milling, spolumajitel AluSteel.

A pokračuje:

- Pro nás je důležité, že zachováváme spolehlivost dodávek, kvalitu, výkonnou logistiku a další faktory, které jsou pro Alumeco typické. Spolupracujeme s nimi úspěšně už léta. Možná právě to, že se nimi od počátku nesouhlasíme ve všem, vedlo ke skvělé spolupráci při vývoji řešení kloubových spojů.

'Jednoduše perfektní... '

- Když jsme do projektu vstoupili, stavební proces byl teprve na začátku. Takže jsme si sedli s organizátorem stavebního projektu a se společností Alumeco, abychom našli pro tento projekt ty pravé profily. Skončilo to tím, že jsme začali s novým vývojem stávajících profilů, které jsme následně zvětšili, říká, Mads Milling.

- Provedli jsme zkoušku profilu, který jsme přinesli na schůzku se zastupitelstvem Kodaně - stavitele projektu. Vzniklo z toho přesně to, co chtěli - jednoduše skvělé.

Konzultace, uspořádání a logistika

Pro Mads Milling je Alumeco důležitým partnerem v průběhu celého projektu:

- Společnost Alumeco byla skvělým partnerem pro konzultace během fáze vývoje, protože se jedná o společnost, která má na své zaměstnance velké požadavky. Tím se z nich stávají užiteční a zkušení lidé.  

- Původně jsme měli profily zpracovávat, ale brzy jsem viděl výhody toho, že obdržíme zabalené profily, které zpracovali ve společnosti Alumeco. Znamenalo to, že jsme dostali zpracované a částečně smontované profily přímo na stavbu v Kodani; byla to velká úleva, že společnost Alumeco zvládla celé logistické uspořádání.

12 500 částí částečně vyrobeno - všechny zpracované

- Clony pro denní světlo, které vypočítal architekt, tónují a oslabují denní světlo a tím zajišťují pohodlnou změnu od světla po tmu při vstupu a výstupu z tunelu. Jedná se o nový a zajímavý způsob řešení tohoto problému, protože se zde spojuje estetika a funkčnost, říká Christian Pilgaard, manažer projektu společnosti Alumeco a součást týmu, který na tomto řešení pracuje:

- Potřebovali jsme 15 různých hliníkových profilů ve tvaru budovy a rohových částí, které by bylo možno spojit v různých výškách a krychlových tvarech. Ve spolupráci se společností AluSteel jsme dále navrhli řešení spojení pomocí zaklapnutí a plánovali logistiku částečně smontovaných profilů, takže všech 12 500 profilů bylo možnost smontovat na místě jako stavebnici.  

Fakta o projektu Nordhavn:

V Nordhavnu se právě staví celá nová čtvrť, která vyžaduje nové přístupové silnice a tunely (a clony denního světla) jsou součástí této nové infrastruktury. S ohledem na to staví místní správa v Kodani Nordhavnsvej, která propojuje silnici z Helsingør s Nordhavnem.

Když motoristé vjíždějí a opouštějí tunely, uvidí oslabování denního světla - namísto tradiční náhlé změny ze světla do tmy. 

Z tisíců vzájemně spojených hliníkových profilů vzniknou 'tubusy' různých krychlových tvarů a výšek.

Soutěž na výrobu vyhrála společnost AluSteel z ostrova Fyn - a ta využila Alumeco jako partnera pro konzultace a dodavatele.

Alumeco bylo společnosti AluSteel po celou dobu partnerem, od vývoje až po výrobu profilů, stejně jako pro logistiku s přímými dodávkami na stavbu.  

Spolupráce mezi stavebníkem (městská rada v Kodani), společností Rambøll a dalšími stranami, které se projektu účastnily - pokud jde o externí audity, kontrolu plánů, kvalitní dokumentace (pokud jde o povrchy a tolerance), byla velmi úzká.

Profily jsou přirozeným způsobem eloxované mu, protože celá stavba je v blízkosti vody. Přírodní eloxování se provádělo, protože je dekorativní a chrání materiál. Společnost Alumeco profily dále zpracovala a nařezala, takže se dodávají částečně zpracované na stavbu.  

Fakta v číslech:

20 trojúhelníků, použitých na clony pro denní světlo, jsou použity na západě

Každý trojúhelník je vyroben primárně z ocelového rámu (RHS 450x150x10 mm.)

Na každý trojúhelník je sekundárně namontován hliníkový rám s 12 panely se šestiúhelníkovým vzorem (v: 800 mm x š: 80 mm.)

Různé terciární hliníkové rámy jsou namontovány na sekundární hliník, mají různé geometrické tvary.

Jejich počty se různí, od 9 do 12 jednotek v každém trojúhelníku a v: 800 - 2 800 mm x š: 40 mm.

Celkem je zde 10 různých tvarů terciárního hliníku v 6 různých výškách:

2 x trojúhelníky v: 800 mm.

2 x trojúhelníky v: 1 200 mm.

2 x trojúhelníky v: 1,600 mm.

2 x trojúhelníky v: 2,000 mm.

6 x trojúhelníky v: 2,400 mm.

6 x trojúhelníky v: 2,800 mm.

Každý trojúhelník je velký zhruba 49 m² a clona denního světla na západě má kolem 980 m² .

Clona denního světla je dlouhá asi 59 metrů.

Na západní stranu bylo použito asi 70 tun hliníku.

Výrobek byl připraven ve spolupráci se společností AluSteel.Alusteel logo

 

Podívejte se do naší fotogalerie:

  • 12 500 částí clon z hliníku
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel
  • Nordhavnstunnel